Останні новини

День Соборності України

22 січня на площі Волі в м.Баранівка зібрались представники політичних сил району та представники районної влади,щоб відзначити День Соборності України. Участь взяли представники та депутати від  районних організацій політичних партій "Блок Петра Порошенка "Солідарність", "Об'єднання "Самопоміч", спілки воїнів АТО "Схід", а також районної державної адміністрації та районної ради. Були покладені квіти до пам'ятників Небесної Сотні, Героям УПА та місцю,де передбачається встановлення пам'ятника загиблим на Сході України нашим землякам. Хвилиною мовчання присутні на заході вшанували пам'ять всіх тих,хто боронив соборність і незалежність нашої держави.

Інформація щодо функціонування районних рад

Відповідно до статті 7 Основного Закону України в Україні визнається і гарантується місцеве самоврядування.Органами місцевого самоврядування, що представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ та міст, є районні та обласні ради.Районна рада є органом місцевого самоврядування, функціонування якого передбачено Конституцією України (стаття 140, 141, 143) і до повноважень якого, серед іншого, віднесено затвердження районних бюджетів (стаття 143). Саме районні та обласні ради (а не ради об'єднаних територіальних громад) конституційними положеннями визначені як органи місцевого самоврядування, що представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ та міст.
Згідно розпорядження КМУ від 22 вересня 2016 р. № 688-р«Деякі питання реалізації Концепції реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні»Мінрегіону України доручено здійснити заходи щодо внесення змін до деяких законів України щодо функціонування районних рад. Термін виконання не визначено, лише вказано «до прийняття Закону».
Станом на 01.01.2017 року в Верховній раді України зареєстровано лише один законопроект №4165 «Про внесення змін до деяких законів України щодо функціонування районних рад»,який не пройшов навіть перше читання.У законопроекті йдеться, що за умови, коли територія об'єднаної громади повністю співпадає з територією відповідного району, втрачається доцільність та підстави для функціонування районної ради.Однак такий законопроект не підтримано Комітетом Верховної Ради України з питань правової політики та правосуддя та Головного експертного управління ВРУ з огляду на те, що ідея ліквідації районних рад у зв'язку із тим, що територія об'єднаної територіальної громади співпадає з територією району, не узгоджується з Конституцією України,бо відповідно до Конституції України можуть утворюватись об'єднані сільські, а не «районні» громади, що не враховано у Законі України «Про добровільне об'єднання територіальних громад».
Крім того,комплексна децентралізація потребує докорінних змін на всіх рівнях влади, що неможливо в рамках існуючої Конституції.На сьогодні єдиним документом, який регламентує порядок утворення,ліквідації районів,зміну їх меж є Указ Президії Верховної Ради УРСР «Про порядок вирішення питань адміністративно-територіального устрою Української РСР» від 12.03.1981 № 1654-X із змінами і доповненнями . Крім того,згідно п. 29 ст.85 Конституції України утворення і ліквідація районів, встановлення і зміна меж районів і міст, віднесення населених пунктів до категорії міст, найменування і перейменування населених пунктів і районів відноситься до виключної компетенції Верховної Ради України.
Саме тому на стадії громадського обговорення знаходяться наступні проекти нормативно-правових документів:
• Закон України «Про засади адміністративно-територіального устрою України»
• Порівняльна таблиця до проекту Закону Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо реалізації частини другої статті 144 Конституції України — станом на 1.03.2016
• Проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо порядку утворення та ліквідації місцевих державних адміністрацій»
• Проект Закону України «Про органи самоорганізації населення» (нова редакція)
• Проект Закону України «Про засади та порядок вирішення питань адміністративно-територіального устрою України»
Змінами до Конституції України встановлюється «трьохрівнева система адміністративно-територіального устрою України, яку складають адміністративно-територіальні одиниці: громади, райони, регіони.
Після набрання чинності Законом України "Про внесення змін до Конституції України (щодо децентралізації влади)":1) наступні чергові місцеві вибори – вибори голів громад, депутатів рад громад, районних, обласних рад проводяться в останню неділю жовтня 2017 року.
Повноваження сільських, селищних, міських голів та депутатів місцевих рад, обраних на чергових виборах у жовтні 2015 року та місцевих виборах у період з жовтня 2015 року до жовтня 2017 року, припиняються з дня набуття повноважень відповідно головами громад, радами громад, районними та обласними радами, обраними на наступних чергових місцевих виборах у жовтні 2017 року;
Проект Закону України «Про засади та порядок вирішення питань адміністративно-територіального устрою України»
У законопроекті зокрема зазначено, що система адміністративно-територіальних одиниць залишається трирівневою. При цьому передбачено, що районний рівень має бути більш впорядкований і відповідати європейським стандартам та затверджене його визначення .«Район — адміністративно-територіальна одиниця проміжного рівня, яка складається з громад, загальна чисельність населення яких складає не менше 150 тисяч жителів. Район є територіальною основою організації та діяльності органів виконавчої влади та органу місцевого самоврядування для надання відповідних послуг, що об'єктивно не можуть бути надані органами місцевого самоврядування територіальних громад, що діють в адміністративно-територіальних одиницях базового рівня у складі району», — йдеться у проекті закону.
В законопроекті також визначено, що рішення про утворення, реорганізацію та ліквідацію районів, зміну їх меж, перенесення їх адміністративних центрів приймається законом. До проекту закону про утворення, об'єднання, поділ, ліквідацію районів, зміну їх меж, додається ряд документів, з них такі: погодження Верховної Ради Автономної Республіки Крим, відповідної обласної ради, рад районів, громад, яких стосуються зміни адміністративно-територіального устрою, з обґрунтуванням їх позиції з цього питання; наявний та пропонований розподіл між районами бюджетних установ та організацій, які надають адміністративні, соціальні та інші послуги відповідно до повноважень, віднесених законодавством України до компетенції органів місцевого самоврядування відповідного рівня, місцевих органів виконавчої влади; 7) затверджений обсяг доходів та видатків та розрахунковий обсяг їх змін у бюджетах районів та громад, яких стосуються зміни адміністративно-територіального устрою, на рік, в якому вноситься законопроект; 8) потреби щодо утворення, реорганізації чи ліквідації місцевих органів виконавчої, територіальних органів центральних органів виконавчої влади (за необхідності).
І насамкінець. До завершення реформування адміністративно-територіального устрою України відповідно до вимог цих законопроектів та Програми реформування адміністративно-територіального устрою України місцеві органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування здійснюють свої повноваження у межах території існуючих адміністративно-територіальних одиниць.

Голова районної ради відвідав з робочим візитом Довбиську об'єднану територіальну громаду

17 cічня голова Баранівької районної ради відвідав з робочим візитом Довбиську ОТГ . В ході спілкування із обраним головою Домашиним Ю.Г. було обговорено проблемні питання,які виникають в ході роботи селищної ради в режимі прямих міжбюджетних відносин, а також плани на майбутнє, цікаві проекти розвитку громади.

Ви тут: Головна